Konwersja to bardzo istotny termin w całym marketingu internetowym. Mówi nam ona o wykonanych przez klienta akcji, który poprzez reklamę dotarł na naszą stronę. Liczba konwersji musi zgadzać się z konkretnym celem. Jej zadaniem jest generowanie bardzo skutecznych reklam, a także zachęcanie do określonych działań na stronie docelowej. Możemy go obliczyć za pomocą odpowiedniego kalkulatora służącego do obliczania współczynnika konwersji. Dlaczego warto to robić oraz jak poprawić naszą konwersję?

Jak oblicza się współczynnik konwersji?

Aby dobrze to zobrazować, warto jeszcze raz wspomnieć, czym tak naprawdę jest konwersja. W przypadku, gdy prowadzimy kampanię reklamową w danej wyszukiwarce, której skutkiem powinny być zapisy do danego newslettera, spora część internautów kliknie naszą reklamę, która przeniesie ich na stworzony przez nas tak zwany landing page. Nie każdy jednak zdecyduje się na zapis do newslettera. Osoby, które się do niego zapisały, wykonały konwersję, czyli czynność, która chcieliśmy od nich uzyskać. Współczynnik konwersji możemy określić wzorem:

(liczba konwersji ÷ ilość kliknięć w naszą reklamę) x 100%

W związku z tym na przykład, kiedy ilość kliknięć w naszą reklamę jest równo 10000, a liczba konwersji 800, to jej współczynnik wyniesie zaledwie 8 procent. Po co nam to wszystko? Oczywiście po to, aby określić skuteczność danego landing page’u.

Dlaczego współczynnik konwersji jest tak ważny?

Każdy przedsiębiorca wie, że wraz ze wzrostem współczynnika konwersji rosną korzyści, czyli nasze przychody. Strona docelowa, która nie konwertuje odpowiedniej ilości wedle oczekiwań, jest po prostu nieopłacalna. W przypadku, gdy współczynnik konwersji jest za niski, należy przeprowadzić skuteczną optymalizację docelowej strony. Największym atutem optymalizacji landing page jest fakt, że nie wiążą się z tym żadne koszta, a efekty takiego działania mogą być naprawdę bardzo duże. W związku z tym warto systematycznie obserwować współczynnik konwersji, aby zaradzać nieco gorszym okresom i nie narażać się na niepotrzebne straty.

Jakie aspekty wpływają na współczynnik konwersji?

Bardzo trudno jest określenie, jaki współczynnik konwersji jest tak naprawdę dobry. Bardzo dużo zależne jest od typu konwersji, od specyfiki określonej branży i podobnych aspektów. Najważniejsze jest jednak to, aby określony przez nas współczynnik konwersji spełniał nasze oczekiwania. W jaki sposób możemy przeprowadzić optymalizację współczynnika konwersji na swojej własnej stronie?

  • Warto zerknąć, czy dane landing page jest zgodny z reklamą. Treść strony powinna dokładnie określać to, co możemy znaleźć na stronie docelowej. Warto również sprawdzić, czy na stronie oraz w reklamie wykorzystywane są pewne wspólne elementy. Jeśli nie, należy to jak najszybciej naprawić;
  • Należy także doprowadzić do sytuacji, w której strona docelowa jest bardzo przejrzysta oraz intuicyjna;
  • Tak zwany element call to action na stronie docelowej powinien być widoczny oraz umieszczony w odpowiednim miejscu. Najlepiej umieścić dwukrotnie ten przycisk. Pierwszy z nich powinien znaleźć się na górze strony, dla osób, które od razu zainteresują się daną ofertą, a drugi na dole dla internautów, którzy po zapoznaniu się z konkretnymi informacjami zdecydują se na konwersję.
  • Każdy landing page powinien charakteryzować się atrakcyjnymi grafikami oraz tak unikatową zawartością, jak to możliwe.

Jak widać, współczynnik konwersji to bardzo ważny aspekt, który stale należy kontrolować, możemy to robić za pomocą kalkulatora do obliczania współczynnika konwersji. W przeciwnym razie możemy narazić się na straty, których każdy chciałby uniknąć.