Analityka i dostęp do danych o zachowaniu użytkowników na stronie to jedyny sposób, aby odkryć wszystkie silne i słabe punkty strony internetowej. Niezależnie od tego, ilu internautów codziennie odwiedza stronę, wykorzystanie takich narzędzi jak np. Google Analytics i Google Tag Manager, pozwalają śledzić ich zachowanie, określić, które źródła ruchu są najlepsze oraz dowiedzieć się, jakie elementy strony muszą być poprawione, aby zwiększyć konwersję.

Każdy przedsiębiorca, który decyduje się na stworzenie strony firmowej (samodzielnie lub współpracując ze specjalistami) chce osiągnąć konkretny cel. Nie każdy jednak sprawdza, czy w ogóle zmierza w poprawnym kierunku. Moja usługa obejmująca konfigurację analityki internetowej dla stron i sklepów to pierwszy krok na drodze do uzyskania pełni informacji o tym, co dzieje się na stronie.

Analityka internetowa – Google Analytics

Dobrze wdrażana i regularnie wykorzystywana analityka serwisu internetowego to doskonałe źródło informacji. Dzięki nim można wyciągnąć liczne wnioski dotyczące odbioru strony przez użytkowników. Najważniejszy jest jednak dostęp do informacji o ewentualnych błędach na stronie. Obecnie można wyróżnić wiele przydatnych narzędzi służących do analityki.

Podstawowym narzędziem, o którym słyszeli prawie wszyscy, jest Google Analytics. Dzięki niemu można otrzymać informacje o ruchu i zachowaniu użytkowników na stronie. Jest to podstawowe narzędzie analityczne, które jednak dostarcza ogromną ilość informacji. Google Analytics umożliwia dostęp do kilku rodzajów raportów. Na żywo to raport, w którym znajdują się informacje o liczbie osób korzystających w danym momencie ze strony i o źródłach ich wizyt. Odbiorcy to najbardziej obszerny raport. Znajdują się w nim dane o użytkownikach odwiedzających stronę – można w ten sposób poznać ich wiek, płeć, zainteresowania, a także dowiesz się, z jakich urządzeń korzystają, aby przeglądać stronę. Można się w ten sposób również dowiedzieć o liczbie nowych i powracających klientów oraz o ich zaangażowaniu. Raport Pozyskiwanie to z kolei informacje o efektywności działań promocyjnych.

Google Analytics pozwala także śledzić mikro-konwersje, czyli pojedyncze działania, które prowadzą do osiągnięcia głównego celu, czyli makro konwersji. Mikro-konwersji to np. zapis do newslettera, dodanie komentarza lub ściągnięcie pliku.

Google Tag Manager – konfiguracja analityki internetowej

Google Tag Manager to narzędzie, które umożliwia zdobywanie bardzo szczegółowych danych poprzez dodanie na stronę wielu kodów marketingowych. Największą zaletą konfiguracji Google Tag Manager jest to, że dzięki niemu można dodawać na stronę dodatkowe kody bez konieczności wprowadzania zmian w kodzie źródłowym strony. GTM umożliwia konfigurowanie śledzenia własnych zdarzeń w ramach Google Analytics i Facebook Ads, a także dodawać własne skrypty JavaScript.

Konfiguracja zdarzeń konwersji Facebook oraz Google Ads

Konwersja, to wykonane działanie przez potencjalnego klienta (odbiorcę strony) pod wpływem działań marketingowych. Kontrolowanie konwersji reklam Facebook Ads i Google AdWords ma kluczowe znaczenie przy przeprowadzaniu kampanii reklamowych i ocenianiu ich efektywności.

Zajmuję się konfiguracją pikseli, które umożliwiają przeprowadzenie analizy zdarzeń konwersji Facebook oraz Google Ads. Dzięki poprawnie skonfigurowanych narzędziach można wykorzystywać dane do efektywniejszego zarządzania swoim budżetem marketingowym. Początkowa konfiguracja może wymagać pomocy specjalisty, dlatego zachęcam do skorzystania z mojej usługi.

Konfiguracja analityki internetowej dla stron i sklepów – dlaczego warto?

Konfiguracja analityki internetowej dla stron i sklepów pomaga skupić się na najefektywniejszych formach promocji serwisu. Pozyskiwanie informacji o profilu i zachowaniu użytkowników pozwala dostosować ofertę i działania marketingowe do ich potrzeb i upodobań, co znacznie zwiększa szanse na konwersję. Dostęp do statystyk odkrywa najczęściej konwertujące grupy klientów.

Dzięki temu można kierować działania marketingowe na konkretną grupę odbiorczą. Wdrożenie analityki internetowej pozwala mierzyć skuteczność działań marketingowych i wprowadzać ewentualne korekty, aby uzyskać jeszcze bardziej satysfakcjonujące efekty. Spersonalizowane raporty, które tworzą skonfigurowane narzędzia, znacznie oszczędzają czas – moi klienci nie muszą samodzielnie szukać informacji o zachowaniu internautów na stronie.

Zajmuję się konfiguracją analityki internetowej dla stron i sklepów. Dzięki moim działaniom klienci otrzymują znacznie więcej informacji o zdarzeniach na stronie, mikro-konwersjach i zachowaniu użytkowników. Konfiguracja analityki internetowej to część szeroko rozumianego marketingu internetowego, czyli najlepszego sposobu na promocję firmy.